Gdy porównuje się wyniki nauczania jedne szkoły są lepiej postrzegane, inne gorzej, ale nie powinien to być decydujący czynnik. Każda szkoła musi realizować tę samą podstawę programową. Rozwój dodatkowych kompetencji, umiejętności jest dużo cenniejszy i jest tym, na co powinno się zwracać uwagę dokonując wyboru szkoły.
Według prelegentów Absolvent Talent Days – głównie rekruterów pracujących dla międzynarodowych firm takich jak Microsoft czy Orange, pożądanymi obecnie cechami na rynku pracy są kompetencje miękkie: umiejętność współpracy, pracy w grupie, otwartość, aktywność, komunikatywność, ale również empatia.
Zatem bardzo istotne po zakończeniu szkoły średniej są:
WIEDZA, UMIEJĘTNOŚCI I POSTAWY
JAK TO OSIĄGNĄĆ?
Najważniejsze jest to, co się robi podczas nauki. Należy podejmować różne aktywności, rozwijać zainteresowania, poszerzać horyzonty, a przy tym być sobą.
W IV LO wiemy, że wiedza to tylko część sukcesu. Trzeba umieć ją wykorzystać, połączyć z pasją, przekuć w ukierunkowane na cel działanie. Dlatego też umożliwiamy naszym uczniom wszechstronny rozwój, możliwość sprawdzenia się na różnych polach i zidentyfikowanie swoich mocnych stron.
Ten rozwój zapewniają m. in. zajęcia i warsztaty dodatkowe:
- współpraca z Zabrzańskim Centrum Rozwoju Przedsiębiorczości
- współpraca z Politechniką Śląską
- zajęcia z angielskiego biznesowego
- warsztaty z planowania ścieżki kariery
- warsztaty z Social Media w biznesie
- program autorski z zakresu technik uczenia się
- porozumienie o współpracy z Wydziałem Inżynierii Biomedycznej Politechniki Śląskiej
- autorskie programy z zakresu udzielania pomocy przedmedycznej oraz postępowania w sytuacjach kryzysowych (psychologia zagrożeń)
- porozumienie o współpracy ze Śląskim Oddziałem Polskiego Czerwonego Krzyża w zakresie ratownictwa przedmedycznego
- projekt Uniwersytet Licealisty – porozumienie ze Śląskim Uniwersytetem Medycznym w Katowicach
- dyskusyjny klub filmowy
- cykliczne wyjścia do miejsc kultury
- redakcja gazetki szkolnej
- warsztaty aktorskie
- warsztaty z języka migowego