Podsumowanie wypadu w lubuskie

Uczniowie klasy 4Bp medialnej, wzięli udział w 3-dniowej wycieczce do Zielonej Góry💚. Wycieczka miała na celu zapoznanie się z kulturą ziemi lubuskiej, jej zabytkami, czy tradycjami.
Do Zielonej Góry dotarliśmy pociągiem, a do naszego WOSiR-u komunikacją miejską.

Zwiedzanie Winnego Grodu zaczęliśmy od spaceru ulicami miasta pod opieką przewodnika📣. Opowiedział nam historię, jaka wiąże się z miastem, tradycji związanej z winiarstwem i przemysłowym charakterem Zielonej Góry. To, co nas najbardziej zainteresowało to legendy związane z Bachusem, a w zasadzie z jego dziećmi Bachusikami, które towarzyszyły nam na każdym kroku. Jest ich w Zielonej Górze ponad 5️⃣0️⃣. Pierwszego dnia zobaczyliśmy również Park Książęcy w Zatoniu i ruiny zamku🏰 , które tam się znajdują. Wprowadził on nas w wyjątkowy klimat, gdyż zwiedzaliśmy go już po zmroku, a jego inscenizacja świetlna dodała mu uroku.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy od poznania historii Zielonej Góry i w związku z tym odwiedziliśmy Muzeum Ziemi Lubuskiej. Naszym oczom ukazały się wystawy: „Dziedzictwo i współczesność. Zielona Góra-region lubuski”, „Galeria Złotego Grona. Kolekcja sztuki polskiej XX wieku”, „Śląska sztuka sakralna”, „Dział winiarski”, „Galeria Tadeusza Kuntza”, „Sala zegarowa”, „Muzeum tortur”⛓. Kolejno byliśmy w Centrum Nauki Keplera – Planetarium Wenus, gdzie uczestniczyliśmy w dwóch seansach: 3D „Na skrzydłach marzeń” oraz 2D „Aurora”🪐. Potem dotarliśmy do Palmiarni, w której mieści się restauracja i kawiarenka, a z jej ostatniego piętra mogliśmy podziwiać nocną panoramę miasta. Ten dzień był naprawdę intensywny.

Ostatnim punktem, na naszej mapie Zielonej Góry, które zdążyliśmy odwiedzić było Centrum Przyrodnicze Keplera. Jest to nowoczesna placówka edukacyjna, która bawi ucząc i uczy bawiąc. Znajduje się w nim mnóstwo stanowisk interaktywnych odnoszących się do różnych dziedzin nauki: fizyki, geografii, biologii, nauki o człowieku i Ziemi. Dwa poziomy sal interaktywnych są wyposażone w 87 stanowisk, gdzie wszystkiego wręcz należy dotknąć i własnoręcznie przeprowadzić eksperymenty🌪⚖🔭.

Oczywiście oprócz walorów edukacyjnych, był czas na zakup pamiątek, robienie pamiątkowych zdjęć, czy posiłek. Czas spędzony razem pozwolił się nam jeszcze lepiej poznać👀.